کمی از مضرات کافئین بخوانید
 
حسرت گذشته ها*** وجود آينده ها
دانلود نرم افزار- بروزترین و بزرگترین مرکز تفریح و سرگرمی-خواف
درباره وبلاگ


با عرض سلام..به وبلاگم خوش آمديد*** به رسم هميشه تنهاتون نذاشتم و با اينكه اين وب بدليل نقص در سرويس وبلاگ دهي لوكس بلاگ حذف شده بود دوباره از نو شروع كردم.... مطمئن باشيد حتما به نظرات خوبتون رسيدگي مي شه؛چرا كه قوت و اميد ما به نظرات سازنده شماست...
نويسندگان
شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : اويس باكفايت

http://www.apam.ir/wp-content/uploads/2012/02/1598_orig.jpg

کافئین مزایای فراوانی دارد اما با این وجود در بعضی موارد می تواند مشکل ساز شود. کافئین سیستم اعصای مرکزی را تحریک کرده، کوفتگی را از بین می برد،سطح هوشیاری را بالا برده و تمرکز را نیز تقویت می کند.

چه زمانی به کاهش مقدار کافئین بیندیشیم.

برای بسیاری از بزرگسالان سالم دوز متوسط کافئین ضرر چندانی ندارد. این مقدار معادل ۲۰۰ تا ۳۰۰میلی گرم و یا ۳ یا ۴ فنجان قهوه ی جوشیده در روز می باشد. اما بعضی شرایط گواه آن است که باید مقدار مصرفی را کاهش دهند و یا آن را قطع کنند.

اگرحدود ۴ فنجان و یا بیشتر کافئین در روز مصرف می کنید:

اگرچه مقدار متوسط کافئین ضرر خاصی ندارد اما مصرف بیش از حد آن تأثیرات ناخوشایندی به همراه دارد مصرف کافئین زیاد (غلیظ) یعنی حدود ۵۰۰ تا۶۰۰ میلی گرم به صورت روزانه این عوارض را به همراه دارد:

بی خوابی

عصبانیت

نا آرامی

خشم

دل پیچه

تپش قلب

لرزش ماهیچه ها

حتی ممکن است شما را کمی عصبی کند.

اگر به اثرات کافئین حتی مقدار کم ،چیزی در حدود یک فنجان قهوه یا چای ،حساس هستید، اثراتی مانند اختلالات خواب و نا آرامی تسریع پیدا می کند.

چگونگی واکنش بدن به کافئین به مقداری بستگی دارد که به صورت عادت مصرف می کنید. یعنی افرادی که کمتر کافئین مصرف میکنند به اثرات منفی آن حساس تراند.ویژگی هایی ماند جثه، سن ،داروهای مصرفی و شرایطی ماننداختلالات عصبی نیز در ایجاد حساسیت به این ماده تأثیر می گذارد. براساس تحقیقات انجام شده مردان در مقایسه با زنان به اثرات کافئین حساس ترند.

اگر به اندازه ی کافی نمی خوابید:

اکثر بزرگسالان ۷ تا ۸ ساعت خواب احتیاج دارند. اما کافئین این مقدار مورد نیاز را کاهش می دهد. کاهش زمان خواب چه به دلیل کار، مسافرت، استرس و یا مصرف کافئین بیش از حد باعث بی خوابی خواهد شد. این کمبود خواب ها و حتی کاهش ساعت خواب شبانه روی هم انباشته شده ، هوشیاری و عملکرد روزانه را مختل می کند.

استفاده از کافئین برای مثال شربت های حاوی کافئین که در روز برای بیدار ماندن استفاده می شود، به همراه این کمبود خواب ها چرخه ی نا خوشایندی می سازد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها